Na een lichte stijging van de radio-omzet in het 1e kwartaal 2010 heeft radio een uitstekend 2e kwartaal 2010 gerealiseerd. De radio-omzet is in het 2e kwartaal 5,6% gestegen, waardoor de totale omzet in het 1e half jaar uitgekomen is op bijna 110 miljoen euro (€ 109.932.000). Een record aantal adverteerders van 1275 adverteerders hebben in de eerste zes maanden van dit jaar voor radio gekozen. Nog nooit eerder was dit zo hoog. Ten opzichte van de 1e helft 2009 is dit een stijging van maar liefst 10%.
Bron: Nielsen Media januari-juni 2006-2010
RAB-directeur George Bohlander: “Het is fantastisch, dat zoveel adverteerders voor radio kiezen. In vergelijking met geheel 2009 zijn er alleen al dit jaar 348 nieuwe adverteerders op radio bijgekomen. De grootse nieuwkomer is Hero met produkten als Fruitontbijt en Fruit2day. In 5 jaar tijd is het aantal adverteerders met maar liefs 20% gegroeid, waarmee bewezen is dat radio steeds vaker een belangrijk onderdeel vormt van de totale media-mix van veel adverteerders. Opvallend is ook de explosieve groei bij non-spot, waarbij adverteerders steeds vaker de directe dialoog met de consument in een scherp Umfeld zoeken.