Sky Radio vergroot voorsprong vrouwen

Naarden, 28 oktober 2011


Sky Radio is en blijft de nummer 1 bij vrouwen. Het marktaandeel in de doelgroep ‘Vrouwen 10 jaar en ouder’ steeg zelfs naar 10,5% in de periode augustus-september ‘11. Sky Radio verstevigde daarmee haar positie onder vrouwen als populairste zender van Nederland. Dit blijkt uit de laatste luistercijfers die onderzoeksbureau Intomart GfK gisteren bekend heeft gemaakt.

Sky Radio dankt het marktleiderschap bij vrouwen vooral aan de groei bij vrouwen 20-34 jaar en de stabiele cijfers bij vrouwen 35-49 jaar. Het marktaandeel bij de jonge vrouwen is in anderhalf jaar tijd gestegen van 8% naar 13%. Bij vrouwen 35-49 jaar scoort Sky Radio al jaren ruim 13% marktaandeel.

 Bron: CLO RAB/Intomart GfK, aug-sept ’11, ma-zo 07.00-24.00 uur

CEO Ab Trik van Sky Radio: “Iedere week stemmen bijna 2 miljoen vrouwen hun radio af op Sky. Zonder de ontvangstproblemen in Noord Nederland was dit aantal zeker nog hoger geweest. Het is nu zaak dat snel een nieuwe mast in Smilde wordt geplaatst zodat onze luisteraars in het noorden van het land weer goed in de auto kunnen genieten van de unieke muziekformule met non stop de beste hits van Adele, Robbie Williams, Bruno Mars, Pink en Michael Bublé.”