Ook deze kerstperiode heeft Nederland massaal naar Sky Radio The Christmas Station geluisterd. Tijdens kerstavond, eerste en tweede kerstdag luisterden maar liefst 3,7 miljoen Nederlanders naar de zender. Dat is een stijging van 20% ten opzichte van vorig jaar en een record voor het station. Vanaf 23 november tot en met 26 december werd Sky Radio omgedoopt tot ‘The Christmas Station’ en bereikte in deze periode ruim 6 miljoen luisteraars. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door RadioCall, in opdracht van Sky Radio.
Eerder dit jaar bleek uit onderzoek van Talpa Network al dat 32% van de Nederlanders door de coronacrisis extra zin had in kerst. Daarom besloot Sky Radio vanaf 23 november uitsluitend kersthits te draaien. Dit bleek een goede zet, want de luisteraars waarderen de speciale kerstprogrammering van de muziekzender met een 7,6.
In totaal luisterden ruim 6 miljoen mensen naar Sky Radio The Christmas Station. Dat is een stijging van 4% ten opzichte van vorig jaar. Tijdens de kerstdagen luisterden zelfs 1 op de 4 Nederlanders naar het station.
Ook online werd Sky Radio goed beluisterd. Op 24 december behaalde de zender een record met 236.927 unieke streamluisteraars. Dit is een stijging van 24% ten opzichte van het vorige record dat vorig jaar op deze dag werd behaald.
Uunco Cerfontaine, Radio Director Sky Radio: ‘Ik vind het fantastisch dat we juist in deze lastige tijd de warme kerstsfeer in vele huizen hebben gebracht. We hebben er met het hele Sky-team keihard aan gewerkt en het is geweldig dat maar liefst 6 miljoen luisteraars hun kerst met ons hebben gevierd.’